Training & Coaching – Organisaties – Samenwerking & Communicatie

Samenwerking & Communicatie

Hoe communiceer je over gevoelige organisatieveranderingen? Hoe vergroot je de samenwerking binnen je organisatie? Hoe krijg je meer inzicht in (de ontwikkeling van) je team? De trainingen omtrent ‘Samenwerking & Communicatie’ van Menea helpen je verder.

Hoe bereik je de optimale communicatiebalans?

Er vinden grote, ingrijpende veranderingen plaats binnen je organisatie. Een fusie, bijvoorbeeld. Daarover wil je zorgvuldig communiceren naar alle stakeholders. Medewerkers hebben een onbedwingbare behoefte aan (veel) informatie en daaraan moet je gehoor geven. Het is cruciaal om de communicatie in goede banen te leiden, waarbij je de balans bewaakt in termen van vorm én kwantiteit. Ook kan het voorkomen dat de samenwerking tussen bedrijfsonderdelen niet optimaal verloopt. Hoe breng je hierin verbetering aan? Hoe verleid je (groepen) mensen tot samenwerking?

Wat kan Menea voor je betekenen?

Wij bieden trainingen die inzicht geven in verschillende zaken, waaronder communicatiestijlen, samenwerkingsvormen en de samenstelling van teams in relatie tot hun doelen. Daarbij kiezen we altijd voor maatwerk. Je bespreekt met ons waar je wilt verbeteren, waarna we de inhoud van de training in overleg bepalen. Onze trainers hebben jarenlange ervaring en hanteren een mensgerichte aanpak. Daarom creëren zij een prettige sfeer waarin de deelnemers eerlijk en opbouwend kunnen zijn. Een betere communicatie begint dus al bij aanvang van de training!

Interesse in begeleiding bij ‘Samenwerking & Communicatie’?

Wil je beter samenwerken en communiceren binnen de organisatie? Neem gerust contact op met Menea. We bespreken de mogelijkheden graag met je.

We hebben een zeer prettige ervaring met Menea, zij verzorgen onze verzuim en re-integratie sinds eind 2012, we kunnen ons niet meer indenken hoe het was voor die tijd.