Thema: Klantgerichtheid & Sales

Klantgerichtheid

Wanneer u producten of diensten verkoopt, wilt u graag dat de klant voor u kiest. Daarnaast is het van belang om klanten die eenmaal voor u gekozen hebben, ook aan u te blijven binden. Menea stimuleert de klantgerichtheid van werknemers met een verkoop of verkoopondersteunende functie. Wilt u meer omzet en tevredener klanten? Zet dan een salestraining of een training klantgerichtheid in van Menea. De resultaten en het werkplezier verbeteren daardoor.

Onderwerpen

Trainingen op het gebied van klantgerichtheid en sales zijn er niet op gericht om “trucjes” aan te leren. Natuurlijk is er aandacht voor theorie, maar het merendeel van de tijd wordt tijd besteed aan het aanleren van gedrag. Een greep uit de onderwerpen die aan bod kunnen komen:

  • Gesprekstechnieken: effectieve communicatie (luisteren, samenvatten en vragen stellen).
  • Gespreksstructuur: fases in een gesprek.
  • Mogelijke weerstanden en reacties daarop.

Effectieve oplossing voor werkgevers

Om invulling te kunnen geven aan een training bespreken wij eerst de huidige situatie. Door ons ervan te verzekeren dat het vraagstuk volledig helder is, gebeurt het volgende:

  • De oorzaak van het onvoldoende klantgericht werken wordt in de kern aangepakt;
  • De klantgerichtheid zorgt ervoor dat uw omzet en klanttevredenheid toenemen;
  • …met u als tevreden klant als resultaat!

Resultaten voor werknemers

In de trainingen staan praktische vaardigheden centraal. Hoe krijg je de klant zover dat hij de deal met je sluit? Hoe reageer je zodanig op een lastige klant, dat hij toch tevreden de telefoon neerlegt? Door in rollenspellen te oefenen, gaan de gesprekken “in het echt” veel soepeler.

Wilt u ook de verkoopresultaten in uw organisatie verbeteren? Laat telefoonnummer aan de rechterzijde van deze pagina achter, dan bellen wij u terug.